Thursday, January 26, 2012

10 surah yg Dpat Menghalang Drpd 10 Ujian Besar ALLAH s.w.t InsyaAllh


1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.



2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.




3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.







4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.



5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.



6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.





7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.







8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.




9- Surah Al-Falaq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.




10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.


KeRana Ego


GF : b . .syg minta maaf pasal semalam,syg xde niat nk wat b marah . tpi syg tencen syg . .pale syg sakit sgt (dalam mesej)

BF : masih berdiam diri .. x nk blas.. .biar la die merajuk berminggu. . .

GF: call bf die banyak kali . .tpi x berjawab . . sampai tertidor2 die call pakwe die . .

BF : still kuat kan ego dalam diri die . .die diam sampai berhari2 . .

GF : (send mesej) ''b . syg nk minta tolong ni .. kat rumah xde sape.. . tolong bwk kan syg g clinic. . syg demam ni . plz reply my text. . saya perlu kan awak :'(

BF : sikit pon bf die tak perdulik kan. . die anggap gf die hanya minta simpati. . nk ngade2 . .

GF : gf tunggu tpi xde respon ape2 .. die nekad nk g clinic sendiri. . panas badan die dah sampai tahap terok sgt . . .

masa gf nk lintas..moto lalu dan
Lnggar si gf ni. . tersungkur die jatuh. . . tpi. .tuhan lagi syg kan die . .gf hembos kan napas terakhir nye die hospital. .

si bf dapat call dari ayah gf die .. . kelam kabut bf pecut kerete nye pergi ke hospital. .tpi sudah terlambat. . dalam masa yg same. .bru bf sedar. . sebelum gf kuar pergi ke clinic. . gf ade antar mesej kat bf die. .tpi bf die x bukak pon mesej tuh .
''b .maaf kan la law syg ganggu b. ..syg pergi clinic sorang2 kay . .dekat je kat belakang ni. . syg minta maaf law syg banyak wat salah kat b . . satu b kene thu. . syg tetap syg b sampai bila2 . .i love you syg :) " . .

terduduk si bf bila bace mesej uh . .kini hanya penyesalan yg ada dalam diri. . .

#moral dalam story ni. . . pada pasangan. . x kire .. boy ke. . gurl ke. . . ego tu jgn terlampau sgt. . ini ada lah kisah benar. . jd kan la sebagai pengajaran ..
 copy & paste

Friday, January 13, 2012

patut baca

harini terbaca artikel kat fb kawan.. pasal pengambilan vitamin C dan udang..sangat serius.. betul ke x wallahualam tp lau kne innalillah terus..cuba baca ni>>>>


"Seorang wanita tiba-tiba mati dengan tidak disangka-sangka dengan tanda-tanda pendarahan dari telinga, hidung, mulut & mata. Selepas bedah siasat awal ia disahkan bahawa kematian disebabkan keracunan arsenik.

Dari manakah arsenik yang datang?

Polis melancarkan siasatan secara mendalam dan meluas. Seorang profesor institusi perubatan telah dijemput untuk datang membantu menyelesaikan kes itu.

Profesor dengan berhati-hati melihat kandungan dari < h. Dalam kurang dari setengah jam, misteri itu dapat diselesaikan.

Profesor itu berkata: 'simati tidak membunuh diri atau dibunuh, beliau meninggal dunia akibat kemalangan dari kejahilan!'

Semua orang hairan, mengapa kematian akibat kemalangan dari kejahilan?

Profesor itu menjelaskan: 'arsenik dihasilkan dalam perut si mati.' Si mati yang mengamalkan pengambilan Vitamin C setiap hari, yang dengan sendirinya tidak menjadi masalah.

Masalahnya ialah bahawa dia makan sebahagian besar udang semasa makan malam. Makan udang tidak mendatangkan masalah dan tiada apa yang berlaku kepada keluarganya walaupun mereka telah sama-sama udang. Walau bagaimanapun, pada masa yang sama si mati juga mengambil vitamin C ', itulah yang mendatangkan masalah!

Penyelidik di University of Chicago di Amerika Syarikat, mendapati selepas melalui uji kaji, makanan yang seperti kekerang lembut (shell) mengandungi kepekatan yang lebih tinggi lima sebatian arsenik kalium.

Makanan itu segar dengan sendirinya tidak mempunyai kesan toksik terhadap tubuh manusia.

Walau bagaimanapun, dalam mengambil vitamin C, tindak balas kimia berlaku dan asal unsur-unsur bukan toksik berubah kepada unsur-unsur toksik.

Keracunan arsenik mempunyai peranan magma dan boleh menyebabkan kelumpuhan kepada saluran darah yang kecil. Oleh itu, orang yang mati akibat keracunan arsenik akan menunjukkan tanda-tanda pendarahan dari telinga, hidung, mulut & mata. Oleh itu sebagai langkah berjaga-jaga, JANGAN makan udang apabila mengambil vitamin C '.



so hati2 bg sesiapa yang ambil vitamin C, elakan makan udang...remind to me gak..huhuhuhu 



Tuesday, January 10, 2012

dedicated for me

video
kenangan suatu ketika dahulu..miss all that moment so muchhhh...<3 <3 <3 semua tentang kita, semoga kekal selamanya...special thanks for him <3 <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...