Thursday, March 6, 2014

Sambung Study Balik----

Untuk kali keberapa tak tau la ni kan, duk nak sambung nak sambung tak sambung2 jugak, sampai 5 taun dah duk tangguh.. perhhh lamanya, pejam celik pejam celik dah 5 taun aku keje..huhuhu

Tapi kali ni InsyaAllah jadi, dah siap fill up online form. hopefully dapat la sebab dah dua kali apply and 3 kali tolak offer ..heheheheh  hope dorang tak blacklist aku la...hahahha bukan apa, dulu banyak sangat hal, takda support dari orang tersayang plak tu, asyik wat hal je, pening aku.. skg release sikit kepala dan dah boleh fikir untuk diri sendri pula...

cita-cita untuk mendapat PHD suatu hari nanti akan ku usahakan sampai dapat.. ye la, kita kena belajar walau ke negeri china,hingga ke liang lahat tapi aku tak nak sampai ke China, England pun takpa..hahahah "Berangan"!!!!

Orang kata belajar sambil kerja ni susah. for me, tak ada yang susah, akal kita yang mengawal segalanya, nak seribu daya tak nak seribu dalih.. Cari formula diri, gunakan sebaik mungkin and InsyaAllah everything gonna be smooth... Formula aku, firstly enjoy the class, suka lecturer yang mengajar. bukan feeling2 love ok, tp bila kita suka lecturer tu, kita suka cara dia mengajar secara tidak langsung kita enjoy the class and ilmu senang je la nak masuk.. am i rite??? itu cara aku la, since bangku sekolah lagi, aku akan skor lau aku suka cikgu tu mengajar... thats why, guru2 sekarang kena wujudkan suasana class yang harmoni, sistem pelajaran yang sistematik, cari formula mengajar yang berkesan bukan setakat base on silibus, baca tulis cakap, no!! be quality teacher baru la wujud quality student.. am i rite? hehehhe

So far, tak ada apa yang susah, macam zaman aku belajar dulu la, sem 1 punya takut sebab dari aliran sains kejuruteraan boleh terjebak dalam aliran account plak, jauh perbezaannya tu kan..hahaah " akak aku la ni, aku nak subject architecture dia pilih account plak, dia yang apply kan utk aku" but syukur Alhamdulillah, aku boleh bawak dengan baik, sem 1 pn blh dapat "anugerah ketua jabatan" tau a.k.a "Dean List" hehehhe tak sangka betol...

Pape pun kena usaha lebih dan pengorbanan, yang penting "jangan bagi aku stress dengan benda2 yang remeh temeh" tu je... Sorry kalau lepas ni, aku jadi seorang yang selfish or what sebab aku dah buang banyak masa utk org lain yang sudahnya tak memberi faedah pada aku pun.. So, think what you have done, coz world is circle, what you give you will get back..

Semoga Allah permudahkan urusan aku, and to my colleague jangan tnya "bila nak kawen".... hahahah bila tiba masanya nanti akan aku umumkan ok... cewah macam retis2 plak kan..hahahha Allah dah tetapkan apa yang terbaik untuk aku, aku perlu teruskan hidup dan aku tak nak tersalah pilih utk kali keduanya....


"Ya Allah, aku berserah atas ketentuanMU, permudahkan segala urusanku dan jauhkan aku dari insan yang berniat jahat atas diriku. Aminnnnnnn................."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...